ВЛЕЗ В ЧАС: СВЕТОВЕ

Потопени във всекидневието си свикваме да възприемаме това, което ни заобикаля като СВЕТЪТ. Нашият живот е отправната точка, призмата, чрез която всичко около нас придобива смисъл и значение. Но какво става, ако си представим, че не съществува един свят, а цяла вселена? Става трудно, страшно, не се чувстваме удобно? Но защо? Може би защото в този случай ще се наложи да допуснем, че нашият свят не е единствен, а мярата ни за нещата не е универсална истина!? Вероятно! Но пък ако разчупим черупката на собствения компактен свят, дали всичко няма да стане по-леко и пъстро?

Continue reading

ВЛЕЗ В ЧАС: СВЕТЛИНА

Когато чуем думата „учител“ в съзнанието ни веднага проблясва строгият, а понякога забавен образ на преподавателя, обграден от цветя и весело подскачащи ученици в „бълбукащата“ от звуци класната стая. Не така стои положението, ако добавим и прилагателното „ресурсен“. За „ресурсните учители“ и децата със „специални образователни потребности“ (СОП) не се говори публично и се знае много малко. Ето защо екипът на телевизия Алма Матер не се поколеба и навлезе дълбоко в света и работата на тези малко „по-различни“ ученици и учители. Но в какво се изразява тази „различност“? За какво се борят тези учители, какви са особеностите на професията и образованието от тяхната перспектива? Какви са предизвикателствата, които децата със СОП и техните педагози се налага да преодоляват всеки ден? И най-вече – как бихме могли да преодолеем бариерите в общуването и собствените си стереотипи, така че всеки един ученик да бъде приет такъв какъвто е, без да потъва в мрак „светлината“, която извира от сърцето и душата му.

Continue reading

ВЛЕЗ В ЧАС: ГОСПОЖАТА СИ ОТИВА

Всяко училище е самостоятелен свят. Всеки клас е отделен свят. Всяко дете е вселена. Когато децата започнат да изглеждат сиво-еднакви, когато трудно може да се различи блясъкът в очите им, тогава вероятно светът е безвъзвратно угаснал. Преподавателят по химия Рени Богданова ни въвежда в една нетипична роля на педагога, роля, която не е описана в учебник и в училищен правилник. Рени ни разкрива как учителят може да обединява емоции и насочва чувства, как може да води преживяванията в класната стая и да развива емоционална интелигентност. Показва ни по какви начини детската енергия се превръща в добро, в палитра, която озарява и зарежда с живот всички наоколо.

Continue reading

ВЛЕЗ В ЧАС: НА ДОБРА ВОЛЯ / JOIN THE CLUB: THE VOLUNTEERING JOURNEY

ВЛЕЗ В ЧАС: НА ДОБРА ВОЛЯ
Как човек се решава да последва „добрата“ „воля“ и да се посвети на кауза? Какво е да бъдеш доброволец? Какво е по силите ти да промениш и сътвориш и какво доброволчеството може да промени в теб? Не можем да отговорим на тези въпроси сами. Продължаваме да питаме без да спираме да вървим.

Continue reading

“ВЛЕЗ В ЧАС”

“ВЛЕЗ В ЧАС”
Телевизионната поредица „Влез в час“ представя живота в училищата на малките градове и села.

Студентската телевизия „Алма матер” и Фондация „Заедно в час „ представят поредица от документални филми „Влез в час“. Филмите разкриват един по-различен свят, в който учители, ученици и родители са активно ангажирани в образователния процес. Предмет на специален интерес са съвместните усилия да се подобри средата, така че младите хора да разполагат с възможности да реализират собствени идейни проекти в различни области – образование, професионално развитие, изкуства, култура, екология и др.
Първият филм от поредицата отвежда зрителя при учителите и учениците в с.ГОРНА МАЛИНА.

“ВЛЕЗ В ЧАС” ГОРНА МАЛИНА

“ВЛЕЗ В ЧАС” – “В СЪРЦЕТО НА МИРКОВО”
FXqP7bH
Във вселената на село Мирково ни въвеждат преподавателят по природни науки Владимир Цветков, неговите колеги от ОУ „Георги Бенковски“ и техните ученици. Дори едно училище да не притежава най-модерната техника и да не показва високи академични резултати, то всекидневно в неговото пространство се случват важни социални ситуации между хора от различни поколения, изграждат се модели на общуване и мислене, които ангажират цялата общност. Именно това е една от най-важните роли на образованието – да изгражда критичност, любопитство, активност и динамика в живота на младите хора, да се търсят междупоколенчески връзки и да се създават общности. Смисълът на поредицата не е да се покаже „светъл“, „героичен“ и „спасителен“ образ на „успели“ млади хора, а по-скоро да се илюстрират социалните ползи от обединяването на усилия, от това да имаш положителна визия за своя живот и този на другите, да задаваш критични въпроси към себе си и към заобикалящата те среда и настойчиво да се оглеждаш за отговорите, търсейки своите таланти и призвание.

“ВЛЕЗ В ЧАС-ЧАВДАР”

Даскалът не е този, чийто авторитет се подразбира, а се изгражда непрекъснато в ежедневна работа, споделя пред камерата на “Алма матер” учителят по литратура Мирена Петрова. Смисълът идва, когато успееш да се свържеш с учениците, колегите-учители, обшинарите, лекаря, кмета и въобще с хората от село Чавдар. Критичното мислене, вътрешната свобода и диалога са основни принципи на Мира в нейната преподавателска философия.

„ВЛЕЗ В ЧАС – САМОКОВ”

Пренасяме се в град Самоков, където преживяваме последните училищни мигове на двама абитуриенти и техния любим преподавател. Покрай родителските вълнения, емоциите по завършването и трескавите приготовления за бала учениците и техният учител правят равносметка на годините, прекарани в училище.

“ВЛЕЗ В ЧАС” – Горна Малина

Новата телевизионна поредица „Влез в час“ представя живота в училищата на малките градове и села.

Студентската телевизия Алма Матер, Фондация „Заедно в час „ и медийна група България он ер стартират нова поредица от документални филми „Влез в час“. По телевизия и радио България он ер ще се излъчват половинчасови документални филми за живота в училищата на малките населени места в България.

„Много често хората мислят, че на подобни отдалечени места нищо положително не се случва, но филмите ще ни разкрият един по-различен свят, в който учители, ученици и родители са активно ангажирани в образователния процес“, споделя Евгения Пеева, изпълнителен директор на Фондацията.

Новата поредица е насочена към социалните светове на младежите от малки населени места. Предмет на специален интерес са техните усилия да подобрят средата, така че младите хора да разполагат с възможности да реализират собствени идейни проекти в различни области – образование, професионално развитие, изкуства, култура, екология и др.

Основните пространства, в които епизодите ще се разгърнат са реалностите, в които младежите живеят – училището, клубовете, домашното пространство, улицата.
Според Светлана Божилова, директор на ТВ „Алма матер” интересът на увиверситетската телевизия към този проект е провокиран от потребността за цялостна реформа в образователната система.”Истинското богатство на една нация са истинкси образованите млади хора”, категорична е тя.

Поредиците се излъчват всяка събота от 13.00 час по телевизия България он Eр и да ги слушате по нейното радио.